CodeEurope 2017 – konferencja programistyczna

W tą środę byłam na konferencji CodeEurope w Krakowie i chciałam się podzielić moimi wrażeniami.

Ogólnie muszę powiedzieć, że jestem zadowolona z udziału w tym wydarzeniu. Z konferencji było można na prawdę sporo wyciągnąć, myślę tutaj głównie nie pod kątem nauki programowania, ale raczej inspiracji, poszerzenia horyzontów, poznania nowych ludzi.

Było wiele wykładów z różnych dziedzin programowania, dlatego myślę, że każdy znalazł coś dla siebie. Do tego była możliwość udziału w warsztatach (rejestracja w dniu wydarzenia). Miejsca były ograniczone, więc trzeba było wcześniej zadbać o odebranie biletu.

Microsoft Cognitive Service

Mi najbardziej podobał się wykład pod tytułem „Keyboards? Where we’re going, we don’t need keyboards!”, wygłoszony przez pana: Don Wibier. Podczas prezentacji poruszane były tematy związane z mashine learning oraz sztucznej inteligencji. Prelegent pokazywał jak w prosty sposób można samemu korzystać z Microsoft Cognitive Service.  Okazuję się, że można założyć konto w tym serwisie i samemu poeksperymentować z ich API.  Nie trzeba mieć ogromnych umiejętności programistycznych, aby samodzielnie stworzyć narzędzie do bookowania lotów samolotowych przy pomocy poleceń głosowych! Koniecznie zerknij na stronę Language Understanding Intelligent Service (LUIS).  A tutaj jest krótkie wideo z ich strony, wyjaśniające jak to działa:

To co parę lat temu wydawało się skomplikowane i nie dostępne teraz staje się prostsze i będzie coraz bardziej popularne. Mogę powiedzieć,  jest to ciekawe narzędzie, ale sporo mu jeszcze brakuje do doskonałości. Tempo uczenia się maszyn jest bardzo szybkie, więc z miesiąca na miesiąc LUIS będzie działał coraz lepiej.

IoT Service Kit

Byłam również na warsztatach „Make the magic happen: the human part”, prowadzącymi byli: Dennis Schaaf i Ricardo Brito. Podczas warsztatów korzystaliśmy z bardzo ciekawego narzędzia, a właściwie to gry: IoT Service Kit pozwalającej na projektowanie interakcji ludzi (klientów) z IoT (Internet of Things). Sama koncepcja jest dość uniwersalna i polega na rozrysowaniu środowiska, stworzenie persony (przykładowego użytkownika usługi), przejściu przez ścieżkę, którą podąża klient, zauważeniu problemów jakie napotyka on po drodze oraz znalezienie rozwiązań problemów (może być przy pomocy IoT, ale nie musi). Mamy do tego różne karty, pionki, figurki które umożliwiają zobrazowanie powstawianych pomysłów. Głównym założeniem tej gry jest komunikacja ludzi z różnych branż, w celu przedyskutowania ciekawych rozwiązań i stworzenia lepszego user experience i przyciągnięcia większej ilości klientów. Pod spodem zamieszczam, krótką wideo prezentację tego produktu. Sam projekt jest open sourceowy i można go znaleźć na GitHubie tutaj.

Podsumowując, uważam, że warto było wziąć udział w konferencji Code Europe. Rezerwuj już teraz termin w swoim kalendarzu na rok 2018, może się spotkamy na tym wydarzeniu? Kto wie 😉 Jeśli masz jakieś pytania, zostaw komentarz.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.