Testy A/B – co to takiego?

Testy A/B zaczynają się od prostego pytania:

W jaki sposób mogę poprawić konwersję na mojej stronie internetowej / aplikacji?

Innymi słowy: 

Jak zwiększyć odsetek ludzi, którzy na naszej stronie np. wypełnią formularz, zapiszą się na newsletter, kupią nasz produkt, przekażą darowiznę?

W rozwiązaniu tego problemu przychodzą testy A/B. Polegają one na wyświetlaniu użytkownikom w tym samym czasie różnych wersji poszczególnych elementów strony internetowej i porównywaniu wyników określonego wcześniej współczynnika. Ważne jest aby użytkownicy byli z tej samej grupy docelowej, aby wyniki były jak najmniej zaburzone.

Ciekawostka: Zespół Baracka Obamy korzystał z testów A/B podczas kampanii prezydenckich, oczywiście jak wszystkim wiadomo końcowy rezultat był pozytywny.

A/B tests image
Frangemnt książki „Testy A/B od kliknięcia do klineta”

Istnieje wiele platform, które umożliwiają przeprowadzanie testów A/B np.: https://www.optimizely.com. Ja natomiast w ramach nauki programowania JavaScript i jQuery postanowiłam napisać swój program, który będzie do tego służył. Przez najbliższe kilka tygodni będziecie mogli śledzić moje postępy w pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.