Testy A/B zaczynają się od prostego pytania:
W jaki sposób mogę poprawić konwersję na mojej stronie internetowej / aplikacji?
Innymi słowy:
Jak zwiększyć odsetek ludzi, którzy na naszej stronie np. wypełnią formularz, zapiszą się na newsletter, kupią nasz produkt, przekażą darowiznę?
W rozwiązaniu tego problemu przychodzą testy A/B. Polegają one na wyświetlaniu użytkownikom w tym samym czasie różnych wersji poszczególnych elementów strony internetowej i porównywaniu wyników określonego wcześniej współczynnika. Ważne jest aby użytkownicy byli z tej samej grupy docelowej, aby wyniki były jak najmniej zaburzone.
Ciekawostka: Zespół Baracka Obamy korzystał z testów A/B podczas kampanii prezydenckich, oczywiście jak wszystkim wiadomo końcowy rezultat był pozytywny.
Istnieje wiele platform, które umożliwiają przeprowadzanie testów A/B np.: https://www.optimizely.com. Ja natomiast w ramach nauki programowania JavaScript i jQuery postanowiłam napisać swój program, który będzie do tego służył. Przez najbliższe kilka tygodni będziecie mogli śledzić moje postępy w pracy.